Algemene voorwaarden/praktijkregels

Annuleren: Bij verhindering dient u minimaal 24 uur van tevoren uw afspraak te annuleren. Anders ben ik genoodzaakt het bedrag van uw behandeling in rekening te brengen.

Betalen: Er is geen pinapparaat aanwezig. Na de behandeling krijgt u een factuur. U kunt contant betalen of het bedrag binnen 7 dagen overmaken op het bankrekeningnummer welke op de factuur vermeld staat.

Behandeling: De therapie mag niet worden beschouwd als (vervanging van) medische diagnostiek en behandeling. Indien de cliënt onder medische behandeling is, wordt geadviseerd met de behandelende arts/hulpverlener te overleggen of een voetreflexbehandeling (on)wenselijk is.

Waarneming: Als de therapeut door ziekte of andere oorzaken voor een periode langer dan vier weken niet in staat is zelf de behandelingen uit te voeren, kan zij voorstellen een collega-therapeut in haar plaats in te schakelen die de behandeling overneemt. Dit doe ik alleen na u expliciet om schriftelijke toestemming te hebben gevraagd.

Beroepsgeheim: Voor mij als therapeut geldt een wettelijke geheimhoudingsplicht.

Vertrouwelijkheid: De therapeut stelt de belangen van de cliënt centraal in de therapie. Inhoudelijke informatie vanuit de therapie wordt alleen dan naar buiten gebracht als cliënt daarvoor expliciet toestemming heeft gegeven.

In het contact met de cliënt gelden de bepalingen, beroepscode en klacht- en tuchtregeling van de VBAG en RBCZ/TCZ.

Wet kwaliteit, klachten en geschillenzorg (Wkkgz): Als VBAG-zorgverlener ben ik aangesloten bij een geschillencommissie. Ik doe er alles aan om u op een goede en respectvolle manier hulp te bieden. Toch kan het voorkomen dat u ergens niet tevreden over bent. Het zou goed zijn als u die onvrede met mij bespreekt. Maar soms lukt dat niet of helpt dit niet. Heeft u hulp nodig dan is het mogelijk een onafhankelijke klachtenfunctionaris in te schakelen. Deze kan ondersteuning bieden bij formulering van de klacht of bij onvrede en helpt bij het zoeken naar oplossingen. De therapeut heeft het recht om hiervan op de hoogte gesteld te worden. De praktijk is hiervoor aangesloten bij Quasir.

Daarnaast is de praktijk aangesloten bij een door de overheid erkende geschilleninstantie, Stichting Zorggeschil, en valt onder de onafhankelijke tuchtrechtspraak van de RBCZ.

Voor meer informatie kijk op de website van mijn beroepsvereniging

VBAG: https://vbag.nl/consument/klachten-en-geschillen/

Schuiven naar boven